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Ivan Tchizhevsky - Soviet Groove Vol.2



Soviet Groove vol 2
Ivan Tchizhevsky - Soviet Groove Vol.2

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Tracklisting :
01. Jury Markin Orchestra - False Fright (1978)
02. Alex Kuznecov – Statement (1980)
03. Melody Orchestra – Take Train A (1980)
04. Konovalov Orchestra – Infusion Of Ararat Valley (1978)
05. Jazz 78 – Mojelaytis Reading (1978)
06. Arsenal – Ivory Tower (1979)
07. Melody Group – It Means Nothing (1980)
08. Boomerang Group – The Seven Rivers (1982)

Note : In Soviet Union there is only one label - Melody Records...

Download MP3

Links :
myspace.com/tchizevsky
headz.fm

Info (english) :
After more than one year of trying to upper the standards of rare groove podcasting, we decided to open our programs to more musical experts than just our crew of Parisian crate-diggers. Our first guest comes from Russia, with love of course but also a selection of impossible-to-find Soviet Russia grooves. Here's the first half hour, with a "Part 2" coming up quite soon, and a little introduction specially written by our host of the week, Ivan Tchizhevsky :
"Welcome to Ivan Tchizhevsky podcast! This mix was recorded in Moscow (Russia) and it is a compilation of old records released in the Soviet Union during the 1970s.
It is hard to underestimate the effort of musicians who produced those records because at that time it was a question of working really hard to release something worth listening. Not only the poorer technology complicated the process, but the Communist party strong ideological control gave musicians a substantial pain in the ass as well. It was a multi-level vigilance by editors on various stages of production which filtered off everything that would not correspond with soviet ideology.
Moreover, because of the "Iron Curtain" musicians in the USSR could not get necessary information about the ultimate tendencies in contemporary music. We can only guess how many excellent records were suppressed by the communist censors. The advanced music styles like jazz and funk were considered being "vices of the West" and the Party bosses liked ballet more than music.
However, this mix represents only a microscopic part of vast amount of great records made in the Soviet Union. These records could be considered as a cultural heritage which yet has to be discovered (or rediscovered) by music-lovers all over the world." Ivan Tchijevsky

Info (français) :
Après plus d'un an passé à essayer de placer la barre toujours un peu plus haut en matière de podcasting rare groove, nous avons décidé d'ouvrir nos programmes à d'autres experts en musique que notre réseau d'obsédés du vinyle parisiens. Notre premier invité vient de Russie, avec une sélection de grooves de la russie soviétique impossible-à-dégoter. En voici la première demi-heure, avec une seconde partie à venir très prochainement en ces pages, et une note d'introduction spécialement écrite par notre hôte de la semaine, Ivan Tchizhevsky :
"Bienvenue dans le podcast d'Ivan Tchizhevsky! Ce mix a été enregistré à Moscou (Russie) et c'est une compilation de vieux disques sortis en union Soviétique pendant les années 70.
Il est difficile de sous-estimer l'effort des musiciens qui ont produit ces disques parce qu'à ce moment-là c'était une question de travail vraiment dur pour publier quelque chose d'intéressant à écouter. Non seulement le minimalisme technologique compliquait le processus, mais l'imposant controle idéologique du parti communiste provoquait aussi chez les musiciens un sentiment de douleur aux fesses substantiel... C'était une vigilance à plusieurs niveaux par des rédacteurs à diverses étapes de la production qui a filtré tout qui ne correspondrait pas à l'idéologie soviétique.
D'ailleurs, en raison du "rideau en fer" les musiciens en URSS ne pouvaient obtenir les informations nécessaires sur les dernières tendances de la musique contemporaine. Nous pouvons seulement deviner combien d'excellents disques furent supprimés par les censeurs communistes. Les styles pointus de musique comme le jazz et le funk étaient considérés comme des "vices de l'ouest" et les patrons de partis aimaient le ballet plus que la musique.
Ce mix ne représente cependant qu'une partie microscopique de la vaste quantité de grands disques produits en union Soviétique. Ces disques pourraient être considérés comme un héritage culturel qui attend encore d'être découvert (ou redécouvert) par des amoureux de la musique du monde entier." Ivan Tchizhevsky
Djouls

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